gwoli scislosci w RS standardowo zarówno na polskim jak i na czeskim rynku były 16tki 205/55 a za dopłatą dostepne były 17tki 225/45
Niezależnie czy ta RS była przed czy po lifcie 2002 roku ?
Coś mi sie wydaje, że kiedy kupowałem swoją to proponowano mi za dopłatą 18"... ale to było dawno temu :P
Kolegę fizyka nazwałbym sprawnym umysłowo inaczej. Takie teorie postają w głowach naukowców oderwanych od rzeczywistości. Ktokolwiek jeżdził na zimówkach w zimie nie głosi takich bzdur...
[ Dodano: Pon 30 Paź, 06 11:48 ]
Zamieszczone przez bezduszny
Masmo, jakaś ta tabela niepełna...
Zamieszczone przez Masmo
Żródłem jest 1 wydanie Cedrych'a. W tych zamieszłych czasach nie było fabrycznych Octavi na 16-kach. Pierwsze były chyba L&K na 16-kach.
Może ktoś uzupełnić. Bardzo Proszę .... Mogę podesłać plik z tabelka
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Masmo,... jest mase testów sponsorowanych opon zimowych. Każdy to oglądał czy chciał czy nie.
Tak się zastanawiając... to nie przypominam sobie aby ktoś porównywał jak sie nimi jeździ po suchej drodze asfaltowej przy temperaturze około - 10 stopni.
Wszystko jest na śniegu...
[ Dodano: Pon 30 Paź, 06 11:54 ]
Zamieszczone przez Masmo
Może ktoś uzupełnić. Bardzo Proszę .... Mogę podesłać plik z tabelka
To raczej jakiś mod powinien zrobić oddzielny temat z takimi i innymi danymi technicznymi (taka sugestia). Pewnie się czasem przydadzą komuś... Stale można by to uzupełniać.
Masmo,... jest mase testów sponsorowanych opon zimowych. Każdy to oglądał czy chiał czy nie.
Tak się zastanawiając... to nie przypominam sobie aby ktoś porównywał jak sie nimi jeździ po suchej drodze asfaltowej przy temperaturze około - 10 stopni.
Wszystko jest na śniegu...
Bo nie ma to sensu. Jak jest sucho to na letnich czy zimowych jedzie się w miarę bezproblemowo. Ważne jest uzyskać efekt jak jest ślisko.
Przecież nie będziesz zmienał opony w zależności od tego czy jest sucho czy pada śnieg!
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
I wreszcie koronny powód: w razie kolizji czy wypadku możemy nie uzyskać odszkodowania. Jeśli firma ubezpieczeniowa wykryje brak odpowiednich opon, może zakwestionować nasze roszczenia.
To co ja zauważyłem to szerokość opon w zimie nie ma tak wielkiego wpływu i chyba jest bardziej zauważalna w lato (obecnie mam takie same na zimę i lato 195/65/15) a dlatego że po prostu w zimie jeździ się wolniej. Nie mowie ze wszędzie trzeba jeździć 20 km jak to niektórzy "rozsądni" i "bezpieczni" kierowcy czynią, ale tam gdzie w lato wlokę się 130 to w deszczu i w suchą zimę jadę 90-100 a gdy leży lub pada śnieg poniżej 80. Nawiązując do drugiego wątku tego posta to niewątpliwie, pod wpływem zapotrzebowania klientów lub tez chciwości firm oponiarskich, nastąpiła specjalizacja w ogumieniu. Kilkanaście lat temu samochody wcale nie były wolniejsze, no może tych szybszych było trochę mniej, i nikomu (poza sportem wyczynowym) nie marzyła się zmiana opon w zależności pogody i temperatury no cóż, ale świat idzie na przód. Tak wiec bazując na moich doświadczeniach osoby twierdzące, że opona letnia jest tak samo dobra w zimie i lato jest delikatnie mówiąc w błędzie. Choć mi zdążyło się przejechać dwie zimy na letnich i jakoś żyje. Ale wracając do tematu to wszystko zależy od tego ile, kto chce przeznaczyć na tą zabawę kasy i to jest głównym wyznacznikiem, bo opony całoroczne są trochę gorsze od letnich w lato i trochę gorsze od zimowych w zimie, ale jeśli chodzi o całościowe koszty to są bezkonkurencyjne. Z kolei patrzenie tylko na cenę tez mija się z celem, bo zamiana nawet dobrej letniej opony na jakiś produkt z dalekiego wschodu ( i nie mam tu na myśli Japonii) tez nie przyniesie zamierzonego efektu może z wyjątkiem lepszego odprowadzania błota śniegowego dzięki szerszemu bieżnikowi.. Z drugiej strony kupienie markowej opony za 400 zł tez nie zagwarantuje ze przy 150 nigdy nie zaparkuje na przystanku. Nie chce tu moralizować , sam nie jestem aniołkiem na drodze :twisted: ,nie po to kupowałem 1.8 T, a niestety z braku miejsc (Warszawa) robię sobie tor wyścigowy z ulicy. Po prostu trzeba umieć oceniać sytuacje na drodze do tego co się chce zrobić niestety tak jak ja, najlepsi kierowcy rajdowi i nikt inny nie jest nieomylny a wtedy giną ludzie
Podsumowując według mnie:
- szerokość opon zimowych nie ma tak dużego wpływu jak letnich.
- uważam, że poprawne stosowanie opon sezonowych jest dobre
- markowe a wiec droższe opony są lepsze od tych innych ( niestety mam te inne)
- opony używane i bieżnikowane to kupa
Moje stwierdzenia popieram ponad 13 letnim doświadczeniem w walkach na ulicach Warszawy ( niestety nie bez strat)
Czuwaj :wink:
Moglbys sie pomylic i to bardzo, nie kazdy sprzedaje zimowki zjechane do znacznika, moje mialy 4mm i smialo moglbym je sprzedac komus, ale wywalilem na smietnik.
A bieznikowane, sa takie grupy spoleczne, gdzie tylko takie sie montuje, bo pojazdy nie jezdza szybciej niz 50km/h a musze byc na tyle mobilne, zeby nie staly w zaspach
Jak przychodzi do wywazania to czasem fajne ciezarki trzeba wieszac, zeby jako tako bylo, 300g strona :twisted:
- szerokość opon zimowych nie ma tak dużego wpływu jak letnich.
Zacytowałem Ciebie bo najbliżej
A więc osobiście nie zgodzę się z taką teorią.
Rok temu gdy testowałem Smarta for4 miałem nieprzyjemność sprawdzić jak zachowuje się takie auto na kapciach szerokości 195. Dojeżdżałem do skrzyżowania za maluchem, prędkość ok.40km/h, w tym samym momencie zaczęliśmy hamować i niestety jeśli nie odbiłbym w bok to... zatrzymałem się obok niego mając przód na wysokości jego drzwi. Qźwa a co by było gdyby prędkość była 2razy taka :shock: Maluch pewnie by wyhamował a ja wpadłbym na niego albo na czerwonym na skrzyżowanie :Bojesie: Strach pomyśleć co by było gdyby smart miał letnie gumy
Osobiście jeżdżę na 225/45 R17 lato alu
zima 195/65 R15 stal > przy masie 1340kg. myśle że to rozwiązanie optyalne do Octavi
[ Dodano: Pią 03 Lis, 06 00:53 ]
o nalewkach wolę się nie wypowiadać. Przecież rzeczą bynajmniej wątpliwą jest że mieszanka zastosowana w takich oponach ma coś wspólnego z tą stosowana w markowych zimówkach
MisiekWAW D-124 fajne oponki ale D-131 to było coś :szeroki_usmiech
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
szerokość opon zimowych nie ma tak dużego wpływu jak letnich
musi mieć skoro przykładowo na zimowych rajdach samochodowych opony mają wąziutkie - kaprys ?
Koszt zakupu opon zawsze będzie sprawą indywidualną dla każdego. Do przeszłości nie wracajmy bo może mniej o niej wiemy niż nam sie wydaje.
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
W zimie liczy się nacisk na centymert kwadratowy. Czyli im cieńsza opona tym miejsce styku ze śniegiem jest mniejsze, a tym samym większy nacisk (bo przecież ciężaru samochodu nie zmieniamy) na cm2 powierzchni. Ja osobiście jeżdze na 195 w zime a latem na 205. Ta teoria ma zastosowanie w rajdach. Zobaczcie jakie cieńkie mają opony w zimę. Wiem wiem że zaraz ktoś się odezwie ze mają kolce, ale pod koniec trasy ze 100% pozostaje im ok 20% i wtedy liczy się maksymalny nacisk. Przecież na szerszej oponie zmieśiłoby się więcej kolców .
BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
JEST: Volvo S80 II D5
JEST: BMW R1200GS Adventure
musi mieć skoro przykładowo na zimowych rajdach samochodowych opony mają wąziutkie - kaprys ?
No nie przesadzaj.... opony rajdowe to zupełnie inna bajka.... więc porównanie nie jest na miejscu.
Tam oponę dobiera sie bardzo precyzyjnie do warunków i nawierzchni. Błąd w doborze i nie ma jazdy. Zestawów na jeden rajd jest kilkanaście...
Zamieszczone przez Bartek_2012
W zimie liczy się nacisk na centymert kwadratowy. Czyli im cieńsza opona tym miejsce styku ze śniegiem jest mniejsze, a tym samym większy nacisk (bo przecież ciężaru samochodu nie zmieniamy) na cm2 powierzchni
To dlaczego nie założysz do siebie oponek.... od roweru ? Ciekawe na którym zakręcie na suchej nawierzchni poleciał byś do rowu....
Wyobrażasz sobie A8 na oponach 185 ?
Wbrew pozorom ta buda nie jest cieżka jak optycznie wygląda... a producent sugeruje na zimę 235
-Piotr-, W takim super wymiarze jak 16" opony wezszej niz 195 nie uswiadczysz, a w zupelnosci moglaby by byc 175/65/16 okolcowana minimalnie przeciez :wink:
Maicroft, 175 to chyba troche mało na suchą nawierzchnie... Mam obawy co do ich trzymania.
Wszyscy tu rozpatrujemy sytuację kiedy dowali śniegiem po kolana. Ale takich dni jest kilka czy kilkanaście na cały sezon. Reszta to praktycznie suche drogi.
Chyba, że ktoś większość czasu jeździ piątej kategorii odśnieżania.... zaśnieżonymi,z prędkościami okolo 50-70 km/h.
Lato 205, zima 195. Nie bez znaczenia jest większy profil opony 195/65. Felga lepiej znosi dziury i zawieszenie także. A zimą, zwłaszcza taką mniej śnieżną sami wiecie. Im bliżej końca tym gorzej :cry:
Zgadzam sie z Tobą bezduszny, ale właśnie te kilka dni lub przypadków związanych z zimowymi warunkami najbardziej dają się odczuć. Służbie drogowej czasami zdarza się "przysnąć" po nagłych opadach śniegu więc możemy tylko liczyć na własne umiejetności, wykorzystać walory opon zimowych, i I kategoria odśnieżania może nie spełnić naszych oczekiwać.
Uf..starczy tych skrajności
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Dokładnie wyjasnie dlaczego opona zimowa powinna byc węższa.
W warunkach letnich duża powierzchnia styku opony z asfaltem jest jak najbardziej pożą-dana - zapewnia dobrą przyczepność podczas ruszania, hamowania oraz szybkiego pokony-wania zakrętów. Co innego zimą. Pra-cownicy serwisów opo-niarskich zalecają zakła-danie węższego ogumie-nia zimowego, np. 135 zamiast 155. Aby jednak średnica koła pozostała nie zmieniona, należy za-stosować opony o innym współczynniku profilu (np. 80 zamiast 70).
Efekt praktyczny jest taki, że na jednostkę po-wierzchni bieżnika stykającego się z asfaltem przypada większa masa, co daje lamelkom opony zimowej szansę mocniejszego wgryzienia się w ośnieżoną czy pokrytą śnieżną breją nawierzchnię, zmniejszając poślizg koła. Na węższych oponach skuteczniejszy jest również manewr hamowania.
Jeśli jednak często poruszamy się po szybkich i dobrze utrzymanych trasach, jak np. droga szybkiego ruchu czy autostrada, wtedy nie ma potrzeby rezygnowania z szerokiego ogumienia o niskim profilu.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Ja też kilka lat temu nie ruszając się w zimie z mojego pieknego miasta wyznawałem opinię, że po co mi zimówki. Ale przyszedł taki czas, w którym musiałem się stać bardziej mobilny i zwiedzać nasz kraj więc doszedłem do wniosku, że trzeba będzie nadwyrężyć budżet i zainwestować w zimowe gumy. Pamiętam jak dziś zakup Krisalpów i pierwszą jazdę-doznania zupełnie nieporównywalne. Dzisiaj też powtarzam niedowiarkom i przeciwnikom opon zimowych-masz letnie to zmień na zimowe i porównaj komfort podróżowania. Ten kto nie spróbował, nie zrozumie.
U mnie - lato 205/55/R16 alu, zima 195/65/R15 stalówka.
bezduszny, jak pisałem opony węższe są lepsze w zimie ale bez przesady, gdybyś czytał uważniej, między innymi instrukcję do samochodu, to wiedziałbyś że 195/65/15 jest zalecana przez producenta na zimę. Zakładamy węższe opony ale w zakresie zalecanym przez producenta samochodu a nie rowerów. Myślałem że takich rzeczy nie musze pisać, ale jak widać niektórzy lubią się czepiać.
BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
JEST: Volvo S80 II D5
JEST: BMW R1200GS Adventure
Komentarz